Lockdown en avondklok blijven nodig

De lockdown blijft in ieder geval nodig tot en met 2 maart.

Ook de avondklok blijft gelden tot en met 2 maart. 

De avondklok betekent dat je na 9.00 uur  's avonds niet meer naar buiten mag. 

 

Bezoek

Ontvang thuis maximaal 1 persoon van 13 jaar of ouder per dag.

Ga maximaal 1 keer per dag ergens op bezoek.

 

Dagbesteding en vervoer

Op de dagbesteding komen veel mensen bij elkaar.

Amarant neemt extra maatregelen

Zodat er geen besmettingen komen.

Begeleiders zullen hier met jou over praten.

Ze vertellen dan wat dit voor jou betekent

 

Wat zijn de maatregelen?

Tijdens het vervoer zet je een medisch mondneusmasker op.

Amarant zorgt er voor dat je die krijgt.

Er mogen 4 mensen in een taxibus zitten + de chauffeur.

Als je met andere cliënten bij elkaar woont geldt dit niet.

Cliënten die bij elkaar wonen gaan zoveel mogelijk bij elkaar in een taxi.

 

Vaccinatie

Vaccineren is de eerste stap naar een normaler leven.

Als je een prik hebt gehad, ben je niet meteen goed beschermd.

Dat duurt een aantal weken.

Het vaccin werkt het beste een week na de tweede prik.

Cliënten en medewerkers die de eerste prik al hebben gehad krijgen in de week van 8 februari de tweede prik.

Het is nog niet bekend wanneer andere cliënten een vaccinatie krijgen

 

Niet vergeten

  • Houd altijd 1,5 meter afstand.
  • Ga niet naar plaatsen waar het druk is.
  • Nies en hoest in je elleboog.
  • Was je handen vaak met zeep
  • Ben je verkouden? Blijf thuis en laat je testen.
     

Wil je meer informatie?

Kijk dan hier: www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/vraag-en-antwoord/persconferentie-coronavirus-2-februari-in-eenvoudige-taal