Nieuwsartikel
Serviceteam Amarant onmisbare schakel bij Willem II
Het serviceteam Amarant is een onmisbare schakel binnen Willem II! Al bijna 25 jaar zijn er mensen van Amarant bij de Tilburgse voetbalclub werkzaam. En wat zijn wij trots op hen! "De dag is geslaagd als onze medewerkers met een lach op het gezicht naar huis gaan."
Onlangs stond er een mooi artikel in Tricolores, het magazine van Willem II, over de werkzaamheden en de rol van het serviceteam Willem II van Amarant binnen de club. Cliënten van Amarant hebben er een zinvolle dagbesteding. Coördinatoren Jan Verhoeven, Jolanda Nooyen, Ineke Schilders, Malou Mulders en Brian Verheem leiden vanuit het Koning Willem II Stadion hen in goede banen en werken fijn samen met de medewerkers van Willem II.
Malou: "Onze medewerkers zijn unaniem van mening dat ze de mooiste baan ter wereld hebben. Maar vergis je niet. Het is hard werken." De werkzaamheden die het serviceteam verricht bestaan uit het schoonmaken van het stadionterrein, het poetsen van de stoelen, het onderhouden van de groenperkjes en tal van andere werkzaamheden die een behoorlijke fysieke inspanning vereisen. "We bereiden de mensen die hier komen werken daar goed op voor, want op je gemak langs de lijn de training volgen is er niet bij."
Malou: "Deel kunnen nemen aan het sociale leven is voor onze medewerkers zo’n enorme meerwaarde. Willem II biedt die mogelijkheid. In deze veilige omgeving zien wij onze medewerkers opbloeien en groeien. Mensen die nauwelijks contact kunnen leggen, maken nu een praatje. Dat gaat niet van de een op de andere dag en je moet er moeite voor doen."
Suzanne Albregts, coördinator van Willem II betrokken, is trots op de hechte samenwerking met Amarant. "Al bijna 25 jaar zijn er mensen van Amarant bij ons werkzaam, het is zo’n vanzelfsprekendheid dat zij onderdeel uitmaken van onze organisatie dat je er soms nauwelijks bij stilstaat. Maar misschien is dit daarom wel het beste voorbeeld van hoe een voetbalclub een bijdrage kan leveren aan een inclusieve samenleving."