Nieuwsartikel
Kwaliteitsrapport 2019 ‘Allemaal Amarant’
In ons Kwaliteitsrapport 2019 vertellen we wat we in 2019 hebben gedaan, wat we daarvan geleerd hebben en hoe we de zorg nog beter willen maken. Intussen zijn we al ruim over de helft in 2020 en ziet de wereld er heel anders uit. De prioriteit ligt op het beschermen van de gezondheid van onze cliënten en medewerkers en het bieden van goede zorg voor onze cliënten. Eenvoud en verbinding vormen hierbij onze leidraad.
We hebben in 2019 hard gewerkt aan kwaliteit van zorg. Enkele mijlpalen: we ontwikkelden ons medezeggenschapshuis; we ontwierpen een zorgprogramma voor mensen met een lichte verstandelijke beperking en psychiatrische problematiek (LVB-P) en zagen door onze arbeidsmarktcampagne een toename van het aantal sollicitanten van 20 procent. Medicatiefouten namen af binnen het sociaal domein en we troffen voorbereidingen voor de wet zorg en dwang. Mooie prestaties, waar we trots op zijn! Je leest er meer over in ons Kwaliteitsrapport 2019 ‘Allemaal Amarant’.
Intussen zijn we al ruim over de helft in 2020 en ziet de wereld er heel anders uit. Het coronavirus zette onze organisatie eind februari op z’n kop. En nog steeds zijn we niet van het virus af. Alles draait om de gezondheid en veiligheid van onze cliënten en medewerkers. Alle medewerkers van Amarant werken hard om dit te waarborgen.
Eenvoud en verbinding
Naast de heftige impact van de coronacrisis hebben we ook veel geleerd. Alle aandacht ging uit naar het primaire proces. Mensen namen eigen verantwoordelijkheid en voelden zich gesteund door de organisatie. Dat willen we behouden. We willen dat teams meer professionele ruimte krijgen voor wat zij nodig vinden om goede zorg te leveren. Dit betekent minder ingewikkeld beleid, minder administratieve lasten en daardoor meer tijd voor passende ondersteuning.
Kortom: meer eenvoud en verbinding. Zo kunnen de teams de focus houden op wat er écht toe doet: bijdragen aan het welzijn en geluk van onze cliënten en medewerkers.
- Bekijk hier het Kwaliteitsrapport 2019 ‘Allemaal Amarant’
- Bekijk hier de cliëntenversie van het Kwaliteitsrapport 2019